На передостанню публічну молитву «Ангел Господній» разом з
Папою у неділю, 17 лютого, зібралось понад сто тисяч людей. Свою
катехизу перед молитвою Бенедикт XVI присвятив темі спокус.
«Дякую за те, що ви прийшли у такій великій кількості! Дякую вам! Ваша
присутність є знаком любові та духовної близькості, які ви виявляєте до
мене в ці дні. Я вам щиро вдячний! Окремо вітаю Адміністрацію столичного
міста Риму під проводом мера, та в його особі вітаю та складаю подяку
всім мешканцям цього улюбленого міста Риму», – ці слова Папа Бенедикт
XVI промовив у неділю, 17 лютого, після молитви «Ангел Господній».
У своєму повчанні, виголошеному з цієї нагоди, Святіший Отець пригадав,
що католики минулого тижня розпочали Великий Піст, «час навернення і
покаяння в приготуванні до Пасхи». «Церква, яка є матір’ю та вчителькою,
закликає всіх своїх членів до віднови духа, до рішучого спрямування
свого життя до Бога, відрікаючись гордині та егоїзму, щоб жити в
любові», – сказав Бенедикт XVI, додаючи, що «в цьому Році віри Великий
Піст є сприятливим часом, щоб наново відкрити віру в Бога, як основний
критерій нашого життя та життя Церкви», а це включає духовну боротьбу,
як бачимо на прикладі спокушування Ісуса в пустелі. Римо-Католицька
Церква пропонує євангельську розповідь про цю подію у першу неділю
Великого Посту.
Папа ще раз наголосив на тому, про що говорив під час попередньої
загальної аудієнції, що головна суть цих спокус полягає в
підпорядкуванню Господа Бога своїм цілям, віддаючи перевагу успіхові та
матеріальному добру. «Спокусник є підступним, він не підштовхує прямо до
зла, але до фальшивого добра, спонукаючи вірити, що справжньою
дійсністю є влада й те, що задовольняє першочергові потреби», – зауважив
Бенедикт XVI, пояснюючи, що в такому контексті Бог стає другорядним,
зводиться до засобу осягнення мети, і, врешті, нічого не важить. Якщо
добре приглянутися, це – спокуси проти віри. «У вирішальних моментах
життя, а якщо добре приглянутися, то й в кожній хвилині життя, ми стоїмо
на роздоріжжі: хочемо іти за собою, чи за Богом? За особистими
інтересами, чи за справжнім Добром, тобто за тим, що насправді є
добром?», – сказав Святіший Отець.
Святі Отці, як пригадав Папа, навчали, що спокуси є частиною сходження
Ісуса до нашого людського стану, до безодні гріха та його наслідків.
Ісус пройшов цим шляхом до кінця, аж до хресної смерті та сходження до
шеолу. «Таким чином, Він є рукою, яку Бог простягнув до людини, до
загубленої овечки, щоб повернути її до спасіння», – пояснив Бенедикт
XVI, закликаючи: «Не біймося вступати в боротьбу проти духа зла:
важливо, щоб ми це робили разом з Ним, з Христом-Переможцем. А щоб
перебувати з Ним, звертаймося до Матері Марії. Призиваймо Її з дитинним
довір’ям у час випробувань, а Вона дасть нам відчути могутню присутність
Свого Божественного Сина, щоб ми могли відкидати спокуси Христовим
словом, щоб, таким чином, наново поставити Бога у центр свого життя».
За матеріалами: Радіо Ватикан
|