Українці в порівнянні з 1994 роком стали більше вільного часу проводити за комп'ютером (із 5 до 20%) і в церкві (із 14 до 28%).
Як передає кореспондент УНІАН,
про це повідомила на прес-конференції директор Фонду "Демократичні
ініціативи" імені Ілька Кучеріва Ірина Бекешкіна, представляючи
результати багаторічного проекту Інституту соціології НАН України
"Моніторинг соціальних змін", який був розпочатий у 1992-1994 роках.
В той же час, за її словами, лідером у структурі проведення вільного
часу є перегляд телепередач (у 1994 році - 79%, в 2010 році - 87%). Вона
зазначила, що істотно зменшилась у 2010 році в порівнянні з 1994 роком
кількість тих, хто протягом тижня слухав радіопередачі (із 47 до 33%),
читав художню літературу (із 38 до 21%), займався з дітьми (із 39 до
28%), відвідував кінотеатри (із 8% до 5%), бібліотеки (із 7 до 4%),
відпочивав на природі (із 21 до 13%), робив ранкову зарядку, займався
фізкультурою (із 18 до 13%), грав у настільні ігри (із 12 до 8%),
займався прикладною творчістю (із 13 до 5%).
Разом з тим українці стали частіше ходити в гості (40% у 1994 році і
45% - 2010 році) та приймати гостей (38% у 1994 році і 46% - у 2010
році).
Старший науковий співробітник Інституту соціології НАН України Наталя
Бойко відзначила, що "у 2002 році користувачів Інтернету в Україні
налічувалось лише 4%, а сьогодні, у червні, за даними дослідження, більш
ніж 35%".
Вона зазначила, що відповідаючи на запитання: "Без яких речей ви не
можете обходитись в повсякденному житті?", 26% українців кажуть, що без
Інтернету, а 25,7% - без комп'ютера. За її словами, дослідження
показало, що "в умовах кризи українці стали активніше використовувати
Інтернет-мережу". Н. Бойко додала, що сьогодні освоюють Інтернет всі
вікові верстви населення в Україні, хоч молодь до 25 років і лідирує -
майже 62%, проте збільшується і кількість користувачів Інтернету серед
30-річних - 42%, серед 40 річних і "навіть у віці 45 років фіксується на
сьогодні десь 25% користувачів". За її словами, "в Києві зафіксовано
десь приблизно 56% користувачів, у великих містах – майже 39%, у
невеликих містах - 37%, а в селах користуються Інтернетом приблизно 11%
їх мешканців".
Н. Бойко наголосила, що "на даний момент користуються Інтернетом
вдома 85% усіх користувачів, на роботі близько 30% користувачів
Інтернету і в Інтернет-кафе, клубах - десь близько 7%".
Вона також відзначила, що в Інтернеті знайомляться з останніми
новинами і поточною інформацією близько 60% всіх українських
користувачів. За її словами, спілкуються в соціальних мережах, чатах
близько 57% користувачів, користуються електронною поштою - 48%. Також,
за словами співробітника Інституту соціології НАНУ, шукають інформацію
про товари та послуги близько 24% українських користувачів, здійснюють
покупки он-лайн близько 9%. Дивенсвіт
|